Bronnen

Basisartikels

Brecht Verhegge: Strookt het ontwerp van decreet IJH met de rechten van de minderjarige in de IJH?, 2013, Brussel : Kinderrechtencommissariaat.

Yasmine Vanderstraeten: Jongepier, N., (2011). Gesloten residentiƫle jeugdzorg als veilige haven. Jeugd en Co Kennis, 4.

Marieke Senesael: De Koster, K. ( 2007 ). De jeugdzorg van tegenwoordig: het hervormingsproces naar een integrale jeugdhulpverlening in Vlaanderen. Geraadpleegd via http://books.google.be/books/about/De_jeugdzorg_van_tegenwoordig.html?hl=nl&id=miioIzROfIoC)

Deborah Vanbellingen: de Lange, M., van Dam, C., Dresen, C., Geurts, E., & Knorth, E. (2011). Doorgaande zorg na jeugdzorgPlus. Jeugd en Co, 04, 8-18.

David Lambert: M., Berger & N., Zwikker (2010). Professionalisering van de jeugdzorg. JeugdenCo,02,38-48.

Lisa Panckoucke: Boendermaker, L., Ince, D. (2008). Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie. Jeugd en Co Kennis, 2(4), 26-38

Emelie Mulleman: Boendermaker, L. (2008). Drang en dwang in de jeugdzorg. JeugdenCo (1),1-13.

Fien Pottie: Dr. P. M. A. Wels, 2000-09-01, Videohometraining: een pedagogische hulpverleningsmethode voor gezinnen, Kind en adolescent , Volume 21, Issue 3 , pp 103-111, Bohn Stafleu van Loghum, Springerlink.

Julie Lapeirre:Hoeve, M., Van der Laan, P. H., Gerris, J. R. M., & Dubas, J. S. (2009), Sekseverschillen in het verband tussen opvoedingsstijlen en delinquentie, Kind en Adolescent, 30 (2), 122-136.

Paulien Pottie: Bastiaanssen, I., Veerman, J.W., De Mey, W. (2011). STOP4-7 vermindert gedragsproblemen bij jonge kinderen, Jeugd en Co kennis, 02, 1-10.